Všeobecné obchodné podmienky

I. Všeobecné ustanovenia

  1. Všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup uskutočnený spotrebiteľom ako kupujúcim (ďalej len „Kupujúci“ alebo „Spotrebiteľ“) v priestoroch obchodníka ako predávajúceho (ďalej len „Predávajúci“ alebo „Obchodník“) uvedených nižšie prostredníctvom aplikácie: f-max.sk alebo pre nákup, resp. objednávku a dodanie tovaru (t. j. kúpnu zmluvu) urobený Kupujúcim v priestoroch Predávajúceho u zamestnanca Predávajúceho z tovarov uvedených na jedálnom lístku Predávajúceho, resp. v dennom menu Predávajúceho alebo z tovarov, ktoré sa nachádzajú v prevádzke Predávajúceho.
  2. Účelom týchto Všeobecných obchodných podmienok je upraviť práva a povinnosti Predávajúceho na jednej strane a Kupujúceho na druhej strane vyplývajúce z kúpnej zmluvy a všeobecne záväzných právnych predpisov uvedených v bode VIII. podbode 1. Všeobecných obchodných podmienok.
  3. Všeobecné obchodné podmienky vrátane podmienok zodpovednosti za vady sa vzťahujú na kúpnu zmluvu od okamihu jej uzatvorenia a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom aplikácie: f-max.sk.
  4. Predávajúcim je:
    • Obchodné meno: EURO CENTRÁL s.r.o.
    • Sídlo: Zvonárska 2890/30, Spišská Nová Ves 052 01
    • IČO: 50 182 366
    • Zapísaná v registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka číslo 38685/V
    • Email: alexpark@alexpark.sk
    • Tel. číslo: +421 905 320 321
      (ďalej len „Predávajúci“)
  5. Pod pojmom „priestory Predávajúceho“ alebo „prevádzka Predávajúceho“ sa rozumie: Alex park, nachádzajúci sa na adrese: Zvonárska 2890/30, 052 01 Spišská Nová Ves.
  6. Obchodník je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
  7. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  8. Kupujúci je subjekt, ktorý uzavrel s Predávajúcim kúpnu zmluvu na tovar uvedený v jedálnom lístku Predávajúceho, na webovej stránke Predávajúceho www.alexpark.sk alebo na tovar uvedený v aplikácii f-max.sk alebo tovar nachádzajúci sa v prevádzke Alex park (ďalej aj len „jedálny lístok / denné menu Predávajúceho“). Kupujúcemu vzniká povinnosť zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za tovar a zároveň právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru podľa príslušných stanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  9. Právne vzťahy Obchodníka so Spotrebiteľom výslovne neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi redpismi, a to najmä zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  10. Tovarom sa chápu akékoľvek produkty, ktoré si Kupujúci môže objednať, resp. zakúpiť ako tovar, ktorý je uvedený v jedálnom lístku / v dennom menu Predávajúceho alebo ktorý sa nachádza v prevádzke Predávajúceho.
  11. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a uzavretou kúpnou zmluvou má prednosť znenie kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky s povinnosťou platby urobenej prostredníctvom aplikácie f-max.sk potvrdzuje, že sa oboznámil so Všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho.

II. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Kúpna zmluva sa uzatvára:
    1. na základe elektronického objednávkového formulára, ktorý vyplní Kupujúci prostredníctvom aplikácie f-max.sk. Zaslaním elektronickej objednávky Kupujúci slobodne a vážne prejavuje vôľu uzatvoriť s Predávajúcim kúpnu zmluvu na tovar špecifikovaný v elektronickej objednávke, za podmienok uvedených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach (ďalej aj len „elektronická objednávka“),
    2. osobne, na základe objednávky Kupujúceho, ktorú vysloví (doručí) Predávajúcemu prostredníctvom zamestnanca Predávajúceho (ďalej aj len „osobná objednávka“). (ďalej aj len „spôsoby uzatvorenia kúpnej zmluvy“ alebo „spôsoby uskutočnenia objednávky“).
  2. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom potvrdenia elektronickej objednávky Kupujúceho alebo prijatím osobnej objednávky Kupujúceho Predávajúcim, resp. jeho zamestnancom. Predávajúci bezodkladne potvrdí prijatie objednávky zobrazením príslušných informácií Kupujúcemu na obrazovke zariadenia, na ktorom Kupujúci zadal elektronickú objednávku a taktiež informatívnym emailom o prijatí objednávky zaslaným na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú Kupujúci uviedol v objednávkovom formulári. Informatívny email o prijatí objednávky obsahuje číslo objednávky, čas prijatia objednávky, údaje o Predávajúcom, špecifikáciu tovaru, množstvo a cenu tovaru. V informatívnom emaily o prijatí objednávky bude Kupujúcemu doručený aj daňový doklad. V prípade, ak Kupujúcemu nebude do 10 minút od zaslania elektronickej objednávky doručený informatívny email o prijatí objednávky, Kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Predávajúcemu prostredníctvom zamestnancov Predávajúceho nachádzajúcich sa v priestoroch Predávajúceho.
  3. Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy v prevádzke Predávajúceho a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania. Kúpnou zmluvou sa Kupujúci zaväzuje, že tovar prevezme, a zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu.
  4. Predávajúci odovzdá Kupujúcemu tovar zakúpený v prevádzke Predávajúceho v súlade s dohodnutými požiadavkami. Predaný tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v jedálnom lístku / dennom menu alebo na obale výrobku.
  5. V prípade, ak objednaný tovar nie je dostupný Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho o tejto skutočnosti. Kupujúci je na základe tejto skutočnosti oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, prípadne na základe dohody s Predávajúcim zmeniť objednávku.

III. Cena tovaru a platobné podmienky

  1. Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru. Platnou cenou sa rozumie cena uvedená v jedálnom lístku alebo na štítku pri tovare, ktorý je určený na predaj v prevádzke Predávajúceho. Kupujúci má možnosť oboznámiť sa s celkovou cenou tovaru (vrátane DPH) už pred vykonaním objednávky a to v jedálnom lístku Predávajúceho, alebo na štítku pri tovare, ktorý je určený na predaj v prevádzke Predávajúceho.
  2. Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky pri elektronickej objednávke uskutočnenej prostredníctvom aplikácie f-max.sk platba online – hneď po objednaní tovaru, t. j. pred jeho dodaním. Predávajúci akceptuje nasledovné platby online:
    1. zadaním platobnej karty,
    2. bankový prevod,
    3. QR Platba,
    4. GPay,
    5. Apple Pay.
  3. Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky pri osobnej objednávke:
    1. platba v hotovosti,
    2. platba kartou.
  4. Uzavretá kúpna zmluva sa bez ďalšieho ruší v prípade, ak Kupujúci nesplní svoju povinnosť úhrady celej kúpnej ceny.
  5. Kupujúci obdrží daňový doklad:
    1. po odoslaní elektronickej objednávky na email Kupujúceho uvedený v elektronickej objednávke tovaru a do osobného účtu Kupujúceho v aplikácií f-max.sk v časti „Moje objednávky“,
    2. fyzicky po dodaní tovaru v prípade osobnej objednávky.

IV. Dodanie tovaru

  1. Kupujúcemu bude k stolu dodaný tovar, ktorý je uvedený v objednávke a to prostredníctvom poverenej osoby Predávajúceho, t. j. zamestnanca Predávajúceho alebo robota.
  2. Povinnosť Predávajúceho dodať objednaný tovar Kupujúcemu, je splnená okamihom odovzdania tovaru na stôl, pri ktorom sedí Kupujúci.
  3. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí tovaru skontrolovať, či je objednaný tovar v súlade s objednávkou a dohodnutými požiadavkami v zmysle bodu II. podbodu 4. týchto Všeobecných obchodných podmienok. V prípade, ak by mu bol nedopatrením dodaný tovar nezodpovedajúci bežnej kvalite alebo iný tovar ako si Kupujúci objednal, je Kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť Predávajúcemu prostredníctvom jeho zamestnancov bezodkladne pred jeho úplným skonzumovaním.
  4. Ak Kupujúci neprevezme tovar od zamestnanca Predávajúceho alebo robota bez predchádzajúceho odstúpenia od kúpnej zmluvy, Predávajúci si môže uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov, ktoré vznikli neúspešným dodaním tovaru.
  5. Predávajúci je povinný Kupujúcemu dodať tovar do 45 minút od uskutočnenia objednávky. V prípade, že Kupujúci neobdrží tovar v lehote 45 minút od uskutočnenia objednávky, je oprávnený od zmluvy odstúpiť bez sankcie. Ak kupujúci za tovar už uhradil kúpnu cenu Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu celú kúpnu cenu.

V. Odstúpenie od zmluvy a storno objednávky

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy a zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
    1. nedostatok primeraných zdrojov alebo produktov na vykonanie objednávky,
    2. porucha alebo technické či organizačné obmedzenia, ktoré bránia alebo vážne sťažujú vykonanie objednávky.
  2. V prípade, že vznikne takáto situácia, Predávajúci bude bezodkladne kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci už realizoval úhradu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka vrátená v plnej výške.
  3. Pred vybavením objednávky môže Kupujúci od zmluvy odstúpiť, pričom toto právo si môže uplatniť až do chvíle, keď Predávajúci začne s realizáciou objednávky.
  4. Za účelom uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy sa Kupujúci zaväzuje informovať o tom Predávajúceho bezodkladne po odoslaní objednávky, najneskôr však do jej realizácie zo strany Predávajúceho osobne v prevádzke Predávajúceho. Po uplynutí tejto doby nie je možné objednávku zrušiť ani zmeniť, pokiaľ s tým Predávajúci nesúhlasí. Informovanie Predávajúceho o úmysle odstúpiť od zmluvy e-mailom nie je dostatočné na účinné odstúpenie od zmluvy. 
  5. Ak Kupujúci vykonal bezhotovostnú platbu, finančné prostriedky mu budú Predávajúcim vrátené ihneď v hotovosti v prevádzke Predávajúceho. 

VI. Zodpovednosť za vady

  1. Vady týkajúce sa tovaru Kupujúci vytkne osobne na príslušnej prevádzke Predávajúceho počas otváracej doby.
  2. Tovar má vady, ak nezodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite objednaného tovaru. Pre uplatnenie si nárokov zo zodpovednosti za vady musí byť zachovaných 75% objemu z tovaru. V špecifických prípadoch je možné akceptovať menej ako 75% objemu z tovaru.
  3. Vytknuté vady tovaru posúdi Predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 3 kalendárnych dní
    odo dňa vytknutia vady.
  4. Na základe dohody s Kupujúcim vykonaná Predávajúci nápravu formou výmeny tovaru,
    primeranej zľavy z ceny alebo vrátenia peňazí.
  5. Pri hotovostnej a aj bezhotovostnej platbe Kupujúceho za objednávku vráti Predávajúci Kupujúcemu peniaze ihneď v hotovosti v prevádzke Predávajúceho.

VII. Alternatívne riešenie sporov a riešenie sporov online

  1. Formou alternatívneho riešenia sporov môžu byť riešené iba spory medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace so spotrebiteľskou zmluvou, s výnimkou sporov podľa § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Alternatívne riešenie sporov sa tiež netýka sporov, kde vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 EUR.
  2. Spotrebiteľ má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Spotrebiteľ domnieva, že Obchodník porušil iné práva Spotrebiteľa. Žiadosť o nápravu môže Spotrebiteľ zaslať na email Obchodníka: alexpark@alexpark.sk alebo doporučene prostredníctvom poštového podniku (alebo iným dopravcom) na adresu Obchodníka: Zvonárska 2890/30, 052 01 Spišská Nová Ves.
  3. Obchodník informuje Spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť o nápravu.
  4. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
  5. Možnosť podania žaloby na súd podaním návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nebude dotknutá.
  6. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice orgánu, ktorý je uvedený v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov vedie Ministerstvo hospodárstva a je zverejnený na stránke: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=14810483299728268238
  7. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Spotrebiteľ.
  8. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú: Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je zároveň v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
  9. Na podanie návrhu môže Spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky: https://www.mhsr.sk/uploads/files/7cbv11eK.pdf?csrt=14810483299728268238 a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=14810483299728268238.
  10. Návrh musí obsahovať: meno a priezvisko Spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu (email) a telefonický kontakt Spotrebiteľa (ak ich má); presné označenie Obchodníka; úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností; označenie, čoho sa Spotrebiteľ domáha; dátum, kedy sa Spotrebiteľ obrátil na Obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Obchodníkom bol bezvýsledný; vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo vecisúd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu. K návrhu Spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, Spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.
  11. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od Spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok nesmie presiahnuť sumu päť (5) Eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
  12. Dohoda, ktorá vznikne ako výsledok alternatívneho riešenia sporu, je pre strany sporu (Obchodníka a Spotrebiteľa) záväzná.
  13. Spotrebiteľ môže taktiež podať sťažnosť on-line prostredníctvom platformy RSO zriadenej Európskou komisiou. Sťažnosť je platformou zaslaná Obchodníkovi, ktorý môže Spotrebiteľovi priamo navrhnúť zmierlivé riešenie sporu. Spotrebiteľ vyplní elektronický formulár dostupný na webovom sídle platformy RSO: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

VIII. Záverečné ustanovenia

  1. Otázky neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike a to najmä:
    1. zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
    2. zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    3. zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,
    4. zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    5. zákon č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany
    6. spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
    7. zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    8. zákon č. 152/1995 Z. z. o potravinách.
  2. Dozor nad prevádzkovaním zariadenia: Alex park, nachádzajúci sa na adrese: Zvonárska 2890/30, 052 01 Spišská Nová Ves, za ktoré zodpovedá spoločnosť: EURO CENTRÁL s.r.o., so sídlom: Zvonárska 2890/30, Spišská Nová Ves 052 01, IČO: 50 182 366, Zapísaná v registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka číslo 38685/V vykonáva:
    1. Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, email: ke@soi.sk. Viac informácii o možnosti podania podnetu, výkonu kontroly a podobne sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: https://www.soi.sk/ ako aj iné orgány štátnej správy a medzinárodné inštitúcie,
    2. Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, Trnavská cesta 52, 826 45 Bratislava prostredníctvom regionálneho pracoviska,t. j.: Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Spišskej Novej Vsi, A. Mickiewicza 6, 052 20 Spišská Nová Ves. Viac informácii o možnosti podania podnetu, výkonu kontroly a podobne sú zverejnené na webovej stránke: https://www.ruvzsn.sk/ alebo https://www.uvzsr.sk/web/uvz,
    3. Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky, so sídlom: Botanická 6190/17, 84213 Bratislava, IČO: 00156426 prostredníctvom: Regionálna veterinárna a potravinová správa Spišská Nová Ves, so sídlom: Duklianska 46, 052 01 Spišská Nová Ves. Viac informácii o možnosti podania podnetu, výkonu kontroly a podobne sú zverejnené na webovej stránke: https://svps.sk/.
  3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1.9.2024.